Alla inlägg under februari 2011

Tre

Av Carpe Noctem - 28 februari 2011 18:13

Det skulle bli för tomt om ingen fanns där

som värmde mig i natten

men skulle aldrig ha tålamod nog

att bli förstådd

ingen känner mig

så väl som du

jag skulle fastna i min ensamhet igen

om du lämnade mig nu.


När inte jag har dem, har ändå Lasse de rätta orden.

/Med kärlek

Av Carpe Noctem - 25 februari 2011 01:02

Jag älskar att prata i telefon med D, vi la precis på efter att ha pratat i en timme. Vi träffas varje dag, sover ihop nästan varje natt, men lyckas ändå ha något att prata i telefon. Jag ringde för att jag ville vara den första att gratulera och ta (en falsk) ton på hans födelsedag, även om jag hade kunnat somna för både en och två timmar sedan. För att jag nu ska kunna krypa till kojs, för ovanlighetens skull utan hans rygg att krypa intill, berättade D en saga för mig (ur Trolles trafikskola) med världens pyttigaste röst.


/Mycket kärlek

Ett

Av Carpe Noctem - 24 februari 2011 23:03

Jag börjar om på nytt och väljer att ge livet, mig själv och bloggen en ny chans. Den här bloggen skapas inte för att ge dig en direkt inblick i mitt liv, utan för att ge mig en möjlighet att få skriva ner och ventilera mina tankar för mig själv. För att göra dig ännu mer besviken, så kommer jag till en början vara anonym. Inte för att jag inte står för vem jag är, mina handlingar och mina tankar, utan för att det är ingen nödvändig information för dig som läsare. Antingen har du hittat hit för att du själv har fått adressen av mig, eller inhalkandes på ett bananskal - oavsett är du välkommen hit, men söker du en öppen och offentlig blogg med människor som utlämnas sig själva så kan du googla ordet blogg för att sedan välja och vraka.


On my mind;

Igår pratade vi för första gången om framtiden på allvar, ett samtal som jag både har längtat efter och fruktat. Men när D låg intill mig och sa de ord jag visste skulle komma så kände jag mig på något sätt ändå trygg inombords. Han sa till mig att han inte ville kräva att jag skulle släppa hela mitt liv för att följa med honom i en flytt till en okänd stad, men jag sa vad jag har känt de senaste två månaderna:


"Om jag lämnar det jag har här, kommer jag sakna det något fruktansvärt, men jag vet att jag alltid kan komma tillbaka. Om jag stannar kvar här utan dig, kommer jag alltid undra vad jag förlorade och veta att jag ångrar mig."


Jag vill vara med dig, jag har aldrig känt mig så här säker i hela mitt liv. Jag har haft långa förhållanden som inte har gett mig något, men du har gett mig så mycket. Jag vill inte stressa in i någonting, men framtiden kommer krypandes och vi måste vara realistiska. Du vet att du bara behöver säga till, jag följer dig vart du går.



/Med kärlek

Tidigare månad - Senare månad

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards