Direktlänk till inlägg 7 april 2011

Sex

Av Carpe Noctem - 7 april 2011 21:45

En dag kvar. Så mycket som jag längtar efter D's närhet, doft och kropp. Jag behöver hans trygghet, jag saknar hans kärlek och all bekräftelse han ger mig. Normalt sett är jag väl inte direkt känd för att söka andras bekräftelse, men det har hänt mycket sen han åkte. Det tog knappt en timma efter att jag viknat hej då innan ett drama startades. Men nu kommer han hem, och jag kan inte vänta. Vid åtta står jag på tågstationen imorgon, och samma känsla som fanns i mig när vi träffades efter jul och nyår, efter två dagar tillsammans i Sälen med pirr i magen, fnitter och snowboardåkning, infinner sig redan nu. Nervositeten. Jag vet att det är samma D, men jag önskar inte att pirrhetskänslan försvann. Det utgör så mycket av vår relation. Jag trodde inte att man skulle kunna ha det så bra.


Efter att jag skrev sist fick jag veta två nyheter, en bra och en dålig. Den bra får jag ännu inte avslöja, men den gjorde ändå mycket av min kväll just då. Förmodligen kan jag skvallra efter helgen, även om det kanske inte verkar lika stort för andra som det gör för mig.


Den dåliga nyheten var ett rykte som cirkulerar på en studentpub jag arbetar ideellt. Det kanske är bättre att kalla det förtal. Rykten cirkulerar jämt som ständigt där nere, då kvinnosynen och respekt är nästintill obefintlig bland de flesta. (Med det vill jag säga att jag har många bra vänner där nere, så det finns självklart ett urval respektabla och bra människor där nere.) Det pratas om vem som knullar vem, misstag folk har gjort på fyllan (men man glömmer snabbt sina egna) och liknande lagom ointressanta diskussioner. Detta har även jag råkat ut för, trots att mycket ofta är falskt. Jag har skapat i många dispyter där nere med framför allt tjejer, då de har svårt att acceptera att jag funnit en plats bland alla killar utan att knulla till mig respekt eller genom att anstränga mig för att passa in i det existerande tjejgänget.


Det är en stor skillnad på mig idag jämfört med ett år sedan då jag började spendera tid där nere, och idag berör det mig inte i någon större skala. Det här är dock värre, eftersom vi talar om förtal. Någon har spridit ut ett rykte att jag skulle ha stulit pengar, något som varken styrelsen, barcheferna eller några av mina vänner tror på. Det är skönt att de vet var de har mig, men samtidigt så vill jag veta vem denna människa är. Det här ryktet är spritt rent på ondska eller avundssjuka, och det är inte okej. Det slog emot hårdare än vad jag trodde.


Förmodligen var det delvis därför A kom förbi idag, efter att ha hört att jag sovit fyra timmar inatt, och spelade tvspel och var allmänt fjantig med mig. Skönt att hitta spelnörden i någon annan än mig själv.


Efter jobbet på puben igår blev det en mindre efterfest varpå ett av mina ex, J, och jag pratade lite mer än vi brukar. Vi är vänner men på senaste tiden har jag känt ett avståndstagande, och när jag tänker efter började den känslan i samma stund som han fick veta om D. Det slutade med att vi chattade på natten och han började återigen reflektera över vårt förhållande, om vad vi kunde gjort annorlunda och var vi då hade varit idag. Jag behöver inte undra. Han är min vän, han har en ny flickvän som han är lycklig med och jag har ju D. Det blev ju som bäst till slut. Men jag tror, utan att vara egenkär, att han inte har släppt taget än. Och det smärtar att se.


Men jag kan inte engagera mig i alla andras känslor, jag måste fokusera på mig själv. Imorgon blir det tentaplugg innan jag ska möta D på stationen, sen tänkte jag vara ledig hela helgen förutom söndag. Då blir det gudstjänst, den skoluppgiften har jag skjutit upp för länge. Dags för att köra en runda till efter att A försvann hemåt, innan det är dags för att lägga sig tidigt.


/Med kärlek

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Tio

Av Carpe Noctem - 19 juni 2011 21:47

Jag önskar att ord inte betydde så mycket eller att tystnad sårade så hårt.  ...

Nio

Av Carpe Noctem - 3 maj 2011 15:15

Jag kom precis till insikt med mig själv. Även om det stödjer uttalanden i det förra inlägget så känns det lite lättare mitt i tentaångesten.     - Varning för ett långt och kanske onödigt inlägg -   Jag har två bröder, en helbror och en ha...

Av Carpe Noctem - 3 maj 2011 12:17

Jag borde plugga. Jag borde verkligen plugga. Men en obekväm känsla i magen hindrar mig och tar ifrån mig hela min koncentrationsförmåga.    Jag är hemma igen. Det känns bra och dåligt på samma gång. Jag har haft en riktigt bergochdalbana under m...

Sju

Av Carpe Noctem - 28 april 2011 19:16

Nu är det bevisat. Det är något fel på mig. Jag kan inte förklara det själv, det är bara en känsla. Otacksamhet mot det jag har, en önskan om någon med samma mål och ett behov av förståelse. Utan förståelse kan ingen lära känna mig och förstå varför ...

Fem

Av Carpe Noctem - 4 april 2011 18:30

Nu var det ett tag sen sist. Så mycket har hänt och ingenting samtidigt.    D har flyttat till Göteborg och jag har hittills spenderat en vecka kvar här utan honom. Det är jobbigt, på sitt sätt, men jag gör mitt bästa för att inte klaga. Probleme...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards